Iedere dag

Onder hoogspanning

Een bedrijf groeit, soms in de breedte, soms in de lengte. Bouwmeester groeit in diensten. Het begon als elektronisch bedrijf, na 27 jaar vertaalde hun logo niet meer hun hele verhaal.

Een rebranding zou het worden, elementen uit het vorige logo toepassen in het nieuwe. Mark Bouwmeester neemt het bedrijf van zijn vader over. Gemakkelijke keuze om het rood/wit terug te laten komen en het liefst ook de bliksemschicht. Een zoektocht wat het nodige van ons heeft gevraagd, mij als vormgever, maar natuurlijk ook Mark van Bouwmeester zelf.

Om van het oude/vertrouwde af te stappen en daar een passend alternatief voor te vinden was een proces die we beide niet konden bedenken. Dat de eerste schetsen aanspreken was duidelijk.

De woorden die ik in gedachte heb gehouden tijdens het schetsproces zijn;

elektrotechniek, vertrouwd, vast team en service.

De lijnen hebben een dubbele functie, de draden van elektra die ‘Bouwmeester’ omarmen als een vast team, vertrouwd. Deze kwamen nog meer tot z’n recht in de verdere ontwikkeling van de huisstijl.

Door de rode kleur te handhaven blijven we dicht bij het oude, met het nieuwe lettertype en iconen vertellen we het verhaal van nu, het verhaal van Mark.