Beter een goede buur…
Onze buren Jacqueline en Kees hebben een droom. Bewuste consumenten helpen aan een lekker stukje vlees. Ook wij zijn van die consumenten, dus toen we hun flyer in de brievenbus kregen waren we heel blij. Zeker dat het zó dichtbij is.
Al jaren eten we niet zomaar vlees, alleen als het dier vriendelijk behandeld is. Het heeft allerlei redenen dat we dit belangrijk vinden, in zo veel soorten vlees zit zoveel zooi, dingen die je echt niet op wilt eten. Dit proef je ook. We betalen liever iets meer voor een goed product en eten andere dagen vegetarisch.
Dus je begrijpt waarom we nu echt vrolijk werden van die flyer, het is ook nog eens lokaal! Het gaat niet eerst de halve wereld rond voor het bij mij in de pan beland.
Bij m’n ouders liep het water ook al in mond.
Van de zomer hadden we m’n ouders een vleespakket gegeven. Dit smaakte naar meer, dus op een dag kwamen ze een bakkie doen en namen de koelbox mee, even langs Jacqueline en Kees.
We raakte in gesprek. Ze namen meerdere producten mee om thuis hun vriezer aan te vullen en vertelde ondertussen hoe fijn ze het vinden om goed vlees te kunnen eten. M’n moeder pakte een paar flyers om ze uit te delen bij hun thuis. En zei ongegeneerd; ‘Hier kan Lin je wel mee helpen.’ ‘Nou, we zijn op dit moment opzoek naar iemand die een website voor ons kan bouwen.’ vertelde Jacqueline. ‘Laten we een keertje afspreken.’ Ik liet m’n visitekaartje achter en liep samen met m’n ouders de winkel uit met een glimlach op ons gezicht.
Dat zou toch wel heel leuk zijn!
Na een fijn gesprek aan hun keukentafel wisten we van elkaar wat zij graag wilden en wat ik ze zou kunnen bieden.
Na dit gesprek kreeg ik al een heel goed beeld van wat ik voor de huisstijl zou kunnen maken. Dit sprak hun erg aan en daarvandaan ben ik van start gegaan. Inspiratie zoeken, schetsen maken, lettertype kiezen, kleurencombinatie bepalen.
Wat deze klus anders maakte dan andere is dat ze zo dichtbij wonen dat we ook heel gemakkelijk even aan konden waaien om van alles te bespreken.
Korte lijntjes
Uiteindelijk is er een huisstijl gekomen, een website, spandoek voor aan de weg, een ansichtkaartje, plattegrond in stijl en een bestellijst. En niet te vergeten foto’s van de boerderij en het gezin.
Dit alles om hun verhaal zou duidelijk mogelijk over te brengen. Zij zijn uniek op hun manier en dat wilde ik laten zien op de website.
Er zijn veel onderdelen belangrijk om dit te bereiken. Een logo, kleuren, lettertype, tekst en beeld.
Zelf een kijkje nemen op hun website? Klik hier